Wednesday, May 13, 2015

Setting Mesin Jahit Tepi Singer 14N655

JAHIT TEPI TUDUNG MENGGUNAKAN BENANG JAHIT TEPI POLYESTER

Pandangan bahagian atas.

Pandangan bahagian bawah

Penafian: 
Jahitan ini mungkin kelihatan tidak sempurna tetapi ini adalah setting yang terbaik bagi saya untuk menjahit tepi tudung. Anda boleh menggunakan setting yang saya paparkan atau anda boleh mencuba untuk set tension mesin anda sehingga anda dapat setting yang bersesuaian. 


Left Needle    - tidak digunakan
Right Needle  - benang polyester
Upper Looper - benang  polyester
Lower Looper - benang  polyester

1. Tanggalkan jarum sebelah kiri.

2. Tension untuk kain adalah seperti berikut:



Setting tension kain ini di kira 3 alur dari atas untuk mesin jahit saya. L (Light) & M (Medium) saya tandakan bagi memudahkan saya memutar tension  untuk jenis kain yang berkaitan. 

3. Tension benang disetkan seperti berikut:

Right Needle  - 6, Upper Looper - 1, Lower Looper - 2

4. Pastikan butang putih kecil dekat tapak mesin dilaras ke N


5. Adjust lebar jahitan (knob kecil di sisi kiri mesin) pada nombor R


6. Adjust jarak jahitan (knob besar di sisi kiri mesin) pada nombor R


7. Knob yg ketiga di sisi kiri mesin jangan diusik. Biarkan pada nombor 1.0 (standard)

0 comments:

Post a Comment

Copyright © 2014 Moody Hobbyist